RADEX®-NC
Opis produktu
Sprzęgła RADEX®-NC zostały specjalnie zaprojektowane do zastosowań w serwonapędach. W sprzęgle tym pakiet blach ze stali nierdzewnej tworzy skrętnie sztywny łącznik płytkowy (laminę), podatny na zginanie, zapewniający odpowiednią kompensację odchyłek osiowych, kątowych i promieniowych, łączonych sprzęgłem wałów. jako sprzęgło w całości metalowe – RADEX®-NC może być stosowany w wysokich temperaturach (do 200 °C), jak również w agresywnym środowisku. Sprzęgło RADEX®-NC produkowane jest w 7 rozmiarach od 5 do 42 do maksymalnego momentu obrotowego 360 Nm.
Aluminiowe piasty występują w wykonaniu zaciskowym (rozmiar 42 z piastami stalowymi) i dlatego pozostają one połączeniem bezluzowym pomimo stosowania w napędach o pracy nawrotnej.
Typowym zastosowaniem sprzęgła RADEX®-NC są bezluzowe przekładnie ślimakowe o małym przełożeniu. Sztywność sprzęgła w takim przypadku przenosi się za przyczyną przekładni, ze strony napędzającej na napędzaną.
W takim układzie przełożenie ma decydujące znaczenie, ponieważ do obliczeń wchodzi jako podniesione do kwadratu. W ten sposób przeliczona sztywność jest dodawana do sztywności przekładni w wyniku dając sztywność całkowitą. W przypadku przekładni o przełożeniach mniejszych niż i = 8, zalecamy stosowanie sprzęgieł RADEX®-NC, zamiast sprzęgieł elastycznych, w celu mniejszej utraty sztywności skrętnej całego układu.
RADEX®-NC EK
- jeden łącznik płytkowy (wykonanie jednokardanowe)
- kompensacja odchyłki osiowej i kątowej
- aluminiowe piasty zaciskowe
- łącznik płytkowy wykonany ze sprężystej stali nierdzewnej
- zwarta budowa
RADEX®-NC DK
- dwa łączniki płytkowe (wykonanie dwukardanowe)
- kompensacja odchyłki promieniowej, osiowej i kątowej
- aluminiowe piasty zaciskowe
- łącznik płytkowy wykonany ze sprężystej stali nierdzewnej
- aluminiowy element pośredni